VESTITORUL PRIMĂVERII



         Bătrânul An privește îngândurat la cearta celor două fiice ale sale: Primăvară și Iarna.
Pare că vrea să intervină în discuție, dar ceva îl face să se oprească.
Deoadata, un clopoțel alb, firav si subțirel scoate fios capul de sub pătura de nea.
Primăvara, prima fiică a anului, cu speranța în suflet că a venit și rândul ei, trimite o rază de soare și sopteste cu glas duios:
-Curaj, ghiocelule, curaj!
Tu esti vestitorul primăverii și împreună vom reuși să topim zăpada, să readucem totul la viață!
Am nevoie de tine, să o înving pe sora mea, Iarna.
-Nu fi prea increzatoare, râde ironic Iarna și continuă către ghiocel;
-Tare inoportun esti!
Ne-ai întrerupt discuția tocmai când eram gata să o conving pe sora mea să mai rămân puțin.
-Nici vorbă, tresaltă Primavara!
Mergi, dragă soră, și te odihnește!
Ia Vântul și Gerul de aici și lasă Soarele să încălzească Pământul!
-Nu mai încercați voi să schimbați regulile, intervine ghiocelul.
Bătrânul vostru tată vă iubeste pe toate patru la fel și tot ce își dorește este să vă înțelegeți.
Misiunea voastră este pe durată scurtă, dar mereu vă întoarceți și o luați de la capăt.
Eu, din zăpadă,nu am noțiunea timpului, dar simt când trebuie să îmi fac simțită prezența și niciodată nu dau greș.
Sunt eu mic, firav și subțirel, însă știu foarte bine când vine Primavara și când trebuie să apar.
-Și eu simt că trebuie să plec, se conformează Iarna cu o urmă de regret în glas.
- Surioară, nu fi tristă, ai uitat că timpul nu stă in loc o clipă!
Ghiocelul are dreptate, o încurajează  Primavara cu drag.
              Ca printr-o minune, câmpia albă și înghețată, se trezește la viață și prinde culoare.
Soarele își trimite razele către multitudinea de flori, iar păsărelele ciripesc voioase in văzduhul albăstriu.
-Bine ai venit, încântătoare Primăvară!
 Esti fiica cea tanara a anului.Aduci cu tine bucurie și miscare, spune ghiocelul fericit
- Mulțumesc, și tu aduci bucurie copiilor si mamelor de ziua lor.
Ești cea mai gingașă și plăpândă floare, simbolizezi mai mult decât Primăvara si ești un mic curajos!

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Program serbare

Invitatie la serbare

copiii salveaza craciunul